Допълнителни:

Разширено търсене

Допълнителни:

Разширено търсене

Топ 7 грешки пред начинаещите брокери I част


Всяко ново начало е трудно, особено когато не следваш примера на успешните. В следващите редове ще се опитаме да представим най-често допусканите грешки при стартиращите брокери в сферата на недвижимите имоти.

1. Бърза загуба на мотивация

   Една от най-често срещаните грешки при начинаещите брокери е, че влизат в бранша с нагласата за бързи резултати. Повечето хората мислят, че бизнесът е лесен, защото на територията на България няма конкретни правни изисквания за професията брокер на недвижими имоти. Това води до погрешното разбиране, че работа е лесна и всеки може да я практикува. Когато нов човек влезе в бранша с подобна нагласа и не получи бързите резултати, които очаква следва голяма загуба на ентусиазъм. А веднъж след като се демотивира новият брокер, чаканите от него резултати така и не идват и за него професията е изгубена! Именно, за да се предотврати това, мотивацията на един стартиращ брокер трябва да се контролира и да се насочи в правилната посока. Той трябва да бъде научен, че резултатите в бизнеса са равни на усилията, които се полагат всеки ден!

2. Липса на конкретен план

   Всяка война се печели с добра стратегия, а да работиш без такава е като да плаваш в море без карта. Голям процент от новите брокери започват без да си зададат конкретна цел, а когато не знаеш къде отиваш, няма как да стигнеш. Именно затова всеки стартиращ брокер трябва да бъде научен как да поставя както краткосрочни, така и дългосрочни цели. А работата на добрия мениджър е да помага на своите служители да постигат  желаните резултати!

3. Липса на ежедневен проспектинг

   Проспектингът или набирането на нови клиенти е в основата на работата с недвижими имоти, защото хората са най-значимия ресурс! Ако си представим бизнеса като една чаша с вода от която само пием, но не доливаме, то тази чаша в един момент ще пресъхне, а ние ще останем жадни. Това което се случва при стартиращите брокери е, че в момента, в който натрупат достатъчен брой клиенти те спират да търсят нови. А след като обслужат вече натрупаниячавешки ресурс, те остават с една празна чаша, за чието напълване е нужно време. Така те търпят празни периоди. Начинът да се избегне това е много прост – брокерите не трябва да спират да търсят нови клиенти, докато обслужват вече спечелените.

Очаквайте втората част на статията, която ще бъде публикувана следващата седмица.

Цветомир Цветанов

Мениджър отдел "Наеми", Примо